Is muziek zoals te zien bij de bijlage ook op bladmuziek te zetten?

Dit is hele drukke muziek. Is dit ook op bladmuziek te zetten? En zo ja, hoe moet dat er dan wel niet uitzien?
http://www.youtube.com/watch?v=nQcjHBx1EvE&feature=g-vrec&context=G26a8231RVAAAAAAAAAQ

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De helft van het werk is al voor je gedaan. De tijdsduur van de noten is goed te zien, en welke noten het zijn kun je prima zien op de piano, als de toetsen oplichten. Bovendien worden er bepaalde fragmenten eindeloos herhaald, vooral in de bas, dus als je daar de juiste ritmische indeling eenmaal hebt gevonden, kun je dat later gewoon steeds overschrijven.

Het is dus goed te doen, maar je zult enige handigheid moeten hebben met het notenschrift, en ook heel veel geduld. Ik schat dat je hier gauw een uur of 5 mee bezig bent, om het uit te schrijven.

Met de "drukte" in de muziek valt het best mee. Je zult geen ongebruikelijke partituur krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De manier van het weergeven van noten zoals het filmpje vind ik ook erg vervelend. Ik vind het ook handiger wanneer er gebruik wordt gemaakt van noten. Dan kan ik structuren, patronen en akkoorden beter herkennen.
Ik heb ook geen idee wat voor programma ze gebruiken. Wel weet ik zeker dat ze gebruik maken van midi tracks. (midi is een soort draaiorgel boekje).

Een midi track kun je importeren in een 'music-notation' programma. Dan zie je gewoon een nette notenbalk, en kun je alles zelf aanpassen.
Voorbeelden van programma's zijn Sibelius en Finale. Een gratis programma is MuseScore. Of dit goed werkt weet ik niet. Kijk maar in de bron.