wat betekent het liedje a letter from god to man?

ik zag op youtube een liedje dat heeten a letter from god to man weet iemand wat er met het liedje bedoelt word

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (2)

Het liedje gaat over een brief die God aan de mensen schrijft, waarin Hij Zijn kijk op ons leven geeft en zegt dat alle dingen die door mensen gedaan zijn uit Zijn Naam, nooit de dingen zijn geweest die Hij wou dat gebeurde, maar dat Zijn Naam enkel misbruikt is door deze mensen etc. Het nummer is zo geschreven dat God een aantal misverstanden die over Hem bestaan recht zet, zeg maar. Als je op deze site: http://songteksten.net/translation/5894/69773/dan-le-sac/letter-from-god-to-man.html de vertaling leest, snap je waarschijnlijk een stuk beter waar het liedje over gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord. Ik zie dat ik er 23 minuten over heb gedaan, om de tekst te ontcijferen op youtube, en mijn antwoord te formuleren.
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik deed gewoon google en 'vertaling lyrics letter from god to man', daarna even vergeleken met YouTube of het ongeveer klopte, en gepost, hihi :P
Mensen die in God geloven, zijn nogal verdeeld, over wat God nou werkelijk bedoeld heeft, wat er precies in de bijbel staat, en hoe dat uitgelegd moet worden. Als je een persoonlijke mening hierover wilt ventileren, dan kun je die mening gewoon geven, maar je kunt ook kiezen voor de vorm "een brief van God".

Op die manier krijgt je overtuiging iets extra's. Je hebt dan immers de pretentie dat het niet meer alleen over jouw persoonlijke mening gaat, maar dat het hier toch echt over de mening van God gaat. Blijkbaar heb je in dat geval een rechtstreeks telefoonlijn of minstens een geregelde correspondentie met God persoonlijk. Het wordt dan meer dan een mening, en bijna een waarheid.

Deze vorm is niet nieuw. Er zijn mensen die tegen abortus zijn, tegen oorlog, voor kleinere verschillen tussen arm en rijk, en nog veel meer standpunten. Hoe fanatieker je bent in je overtuiging, hoe meer je zult proberen duidelijk te maken dat het hier niet jouw mening betreft, maar die van God. Het zal je niet verbazen dat er veel gelovigen zijn, die vinden dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn. Veel gelovigen accepteren dat het geloof in God geen antwoord geeft op alle vragen.

In dit liedje excuseert "God" zich voor de ellende die is veroorzaakt uit Zijn Naam, zegt terloops dat de geadresseerde Hem een beetje is vergeten, maar Hij de ontvanger van de brief niet (God hield hem wel een beetje in het oog). God zegt dat Hij niet de Schepper van het leven (en alles daaromheen) is geweest, maar de "onderhouder", en schrijft dat Hij onder de indruk is van alle creatieve zaken die de mens tot stand heeft gebracht, maar dat het wel jammer is van al die bommen en granaten. Die heeft Hij niet gemaakt, maar de mens.

Kortom: de strekking van de brief is, dat God het niet zó heeft bedoeld, zoals wij mensen denken het te moeten doen. Daar zal zeker een kern van waarheid in zitten, maar je kunt je afvragen of dit liedje nou zó veel origineels te bieden heeft. M.i. bevat de tekst veel clichés, (het is bijna onmogelijk om het met bepaalde zaken niet eens te zijn!) en het zou weleens kunnen zijn, dat dit liedje heel snel inelkaar is gezet, zonder de behoefte om eens met wat opzienbarends te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus voor je uitgebreide antwoord! Origineel is het inderdaad zeker niet, ik ken nog tig soort gelijke liedjes waarvan de zanger doet alsof hij zingt wat God zegt, zoals in dit nummer.