Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot welke muziekstijl uit de Romantiektijd behoort de 'Nocturne Opus 9 Nummer 2' van Chopin?

Ik heb keuze uit de volgende stijlen: Symfonie, requiem, sonate, kunstlied, symfonisch gedicht, strijkkwartet, soloconcert, dans(wals, mazurka, polonaise), of programmamuziek.

Ik heb echt géén idee en ik kan het nergens op het internet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
947

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om te kunnen bepalen welke stijl het betreft moet je eerst weten wat een nocturne is. De term is afkomstig uit het Latijn, nocturnus, en dat betekent: nachtelijk. Oorspronkelijk was het onderdeel van de metten (het opzeggen van gebeden en zingen van psalmen in kloosters), en later kreeg het de betekenis van pianostuk met een melancholiek, dromerig en romantisch karakter.

Het is dus een pianostuk, en kan daarom geen symfonisch werk, requiem, lied, kwartet, of concert zijn. Je kunt er ook niet op dansen. Aan jou de opdracht om te bepalen wat het dan wél is!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet het dus programmamuziek zijn, maar dat is het ook niet. Dat staat overal op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, sorry. De sonate blijft ook nog over. Dan is die het dus. Dankjewel voor je reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding