Waar kan ik een opleiding tot tamboermaitre volgen?

Ik zou graag een cursus/opleiding hiervoor doen, maar kan op google niet zo veel vinden. Weet iemand een goede instelling/school die deze cursus/opleiding aanbiedt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar mijn man heeft destijds de cursus voor tamboermaître gevolgd in Tilburg, CvA, Centrum voor Amateurkunst. Op de site moet je even zoeken naar je juiste pagina's voor de opleidingen. Het valt onder het kopje amateurkunst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Binnen de Limburgse Bond van Tamboerkorpsen bestaat een speciale cursus om tot tamboer-majoor opgeleid te worden.
Deze opleiding behandelt de basis principes en handelingen welke een tamboer-majoor vaardig moet zijn binnen de geldende normen van de OLS-federatie. Er wordt aandacht geschonken aan mondelinge vaardigheden (commando’s), stokvoering en exercitie. Daarnaast worden een aantal richtlijnen en adviezen gegeven hoe een TM zich onder bepaalde omstandigheden en situaties dient te gedragen. Veel voorko- mende praktijkgevallen zoals een processie, een begrafenis met korpseer. Hoe te groeten tijdens het spelen van een volkslied, wanneer en hoe melden komen aan de orde.
Deze opleiding wordt vervolgens met een examen afgesloten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga dus naar http://www.l-b-t.nl/

Hier kun je de cursus vinden: http://www.l-b-t.nl/hoofdmap_educatie/educatie_tambourmaitre.htm