Wat is het verschil tussen een mix, een remix, een edit en een bootleg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.9K

Het beste antwoord

Een mix is een 'lied' waarin allerlei verschillende liedjes in overlopen. Een remix is een lied, maar dan op een andere manier gespeeld (denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van instrumenten). Een edit is een bewerking van het lied, je hebt bijvoorbeeld een radio edit waarbij ze niet schelden, maar in het officiële lied ze wel schelden. En ten slotte is een bootleg een (onofficiële) opname van een band, vaak van een concert. Deze bootlegs worden dan geruild tussen fans van de band.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel het verschil tussen mix en remix: een mix is grlewoon een gehele nieuwe song, en een remix is dus letterlijk een re-mix endus opnieuw gemixt.