Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed instapmodel voor een elektrische piano/keyboard?

Ik wil mijn muzikaliteit weer eens een nieuwe kans geven en gaan beginnen met een keyboard/piano. Vroeger toen ik klein was speelde ik wat orgel.
Wat is een goed instapmodel voor een keyboard en waar moet ik op letten bij de aanschaf. Welke prijs moet ik rekening mee houden en met welke accessiores.
Ook zou ik graag wat beginnende bladmuziek willen vinden, ik zal wel weer wat diep in mijn geheugen moeten graven om dit weer op te rafelen.

Volgens mij heeft een piano 88 toetsen. Ik wil zeker met twee handen kunnen spelen op de keyboard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Yamaha Piaggero NP31 is een goede, de hele Piaggero serie is goed als instapmodel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zorg dat je minstens 5 octaaf op je keyboard heb(1 octaaf =12 toetsen 7 witte 5 zwarte)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor een (tweedehands) digitale piano. Heb er zelf een (tweedehands voor €40 en een taart(uitzonderlijk prijsje)), heel fijn! Speelt als een 'echte' piano qua aanslag, even groot, maar met extra functies van een keyboard (orgelklanken, synthesizer, etc.) koptelefoon aan kunnen sluiten kan ook handig zijn.

Ik zou gewoon meteen voor een evengrote als een piano grote gaan, kun je zeker alles spelen.
Pedalen zijn ook leuk, maar voor een beginner niet zo nodig.

Bladmuziek kun je ook veel vinden via www.scribd.com.
(Youtube tutorials zijn ook handig.)

Toegevoegd na 4 minuten:
Keyboards zijn wel aanzienlijk goedkoper. Gezien de nieuwprijs van een digitale piano vaak boven de €1000 euro ligt, zou ik eerder voor een keyboard gaan.
Mijn digitale piano was qua prijs wel heel erg goedkoop als ik nu vergelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, de betere instapmodellen voor een keyboard beginnen zo rond de 200 euro. Een digitale piano bij 400 euro.
Ik vind 200 euro best veel geld. Maar als ik hier 2 jaar mee doe, valt het weer mee.
Of ik de 2 jaar haal qua interesse, dat is dan nog afwachten.
Bedankt voor je antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe bij de kringloopwinkel lang misschien? Daar hebben ze soms ook van die dingen staan. En marktplaats in de gaten houden!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding