ik wil een rap schrijven voor iemand waar ik veel van hou maar ik heb het geprobeerd maar komt geen woord uit hoe schrijf ik een rap??

ik wil een rap schrijven voor een meisje waar van ik super veel van hou maar ik kan geen rap schrijven ik heb het eerder geprobeerd maar het lukt niet hoe doe ik dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik al gedaan op Valentijnsdag maar ik wil een x wat speciaals snapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eigenlijk niet dat meisjes van raps houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zij wel, geloof me, ze leeft voor rap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze voor raps leeft, leeft ze niet voor jou... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel ik ga het proberen bedankt

Het beste antwoord

Begin eens met de gedachte dat je niet perse de rap moet schrijven, schrijf gewoon op wat je leuk aan haar vind en waarom dat zo leuk is, wat voor gevoel je krijgt als je haar ziet en wat het met je doet, en probeer dat in een mooi verhaal te schrijven

Misschien als je te veel pusht van ik MOET een rap maken, dat het dan niet lukt, het gaat om gevoel en dat moet je niet pushen, laat je gevoel spreken, dan komt het vast goed.

je kan dan bijvoorbeeld het eerste couplet beginnen met hoe je haar leerde kennen
en in het refrein vertellen wat er zo mooi aan haar is
en dan weer een couplet over het gevoel dat je voor haar hebt..

Je kunt het vast wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niks moet, maar een goede raptekst gaat meestal over dingen uit het echte leven, zoals in jouw geval liefde. Een rap bestaat van oorsprong uit drie coupletten van zestien zinnen en een refrein van vier zinnen. Je hoeft je niet precies aan die regels te houden maar ze worden nog wel regelmatig toegepast. Een zin heeft vier tellen.

Luister naar goede raps, zing mee, luister goed naar de tekst en zorg dat je het ritme goed te pakken krijgt. Experimenteer met zelfgemaakte teksten op de beat en zorg dat de flow goed is. Het moet vloeien en mag niet haperen. Controleer je tekst door het op de beat te oefenen. Als het hapert, is je flow niet goed, schaaf de tekst dan bij totdat het wel goed klinkt.