Is er nog muziek zoals dans macabre?

Ben eigenlijk niet zo van de klassieke muziek maar vind dit wel vet omdat er een soort van spanning in zit dit heb ik ook met de ouverture van the phantom of the opera. Nou vroeg ik me af of er nog meer nummers zijn die er een beetje op lijken. Dank u!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Het tweede deel van de Polowetzer dansen, van Alexander Borodin. Dat is onderdeel van de opera Prins Igor.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er lijkt een stuk ontzettend veel op de Danse macabre, namelijk de fossielen uit het Carnaval des animaux, ook van Camille Saint Saëns.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje begint wel vet :)
De " bolero" van Ravel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'l'Apprenti Sorcier" ofwel "De tovenaarsleerling" van Dukas.
En in het engels heet het "The Sorcerer's Apprentice"
Leuke spannende muziek!