in het liedje Ave Maria van Bobby McFerrin wie zingt de melodie en wie begeleid?

Ik zat dit liedje te beluisteren en was hier best benieuwd naar. Dus begeleid Bobby McFerrin, en doet het publiek de melodie of begeleid het publiek en doet Bobby McFerrin de melodie?

Toegevoegd na 25 minuten:
En hoe word deze begeleiding gezongen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Oh, nu staat er bij de vraag ook een youtube. Maar daar gebeurt hetzelfde. Bobby doet de begeleiding op het klavecimbel na, en het publiek zingt de melodie.

Antwoorden (1)

Op de youtube die ik gevonden heb, doet Bobby het klavecimbel na en zingt het publiek de melodie.

Toegevoegd na 40 minuten:
Het is blijkbaar een huiswerkopdracht. Zoek bladmuziek van het Ave Maria, en je kunt zelf de nagestuurde vraag beantwoorden!

Toegevoegd na 14 uur:
Het is misschien nog interessant te weten dat die manier van muziek maken met de stem scatten wordt genoemd. Daar is Bobby McFerrin heel goed in, en de Nederlandse Letty de Jong kon dat ook fantastisch.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met melodie (de muziektonen) bedoelde je waarschijnlijk de tekst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het antwoord is dus: Bobby begeleid, publiek dat melodie.