Hoe krijg je met zingen die rrrr klank in je stem ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan dat doen door je tong te laten trillen met het voorste stukje zodat je een trillende R hoort. Je kan het ook door een soort gorgelende R te laten horen, maar dat lijkt mij geen gehoor als je zingt. Ik heb het zelf op de eerste manier geleerd, omdat je dan de R het duidelijkst kan horen. Probeer het maar eens met prrrr, de een klinkt heel anders dan de andere.. Toegevoegd na 4 minuten: overigens, als je al besluit een gorgelende R te laten horen, is het wel een kwestie van goed oefenen, omdat het heel dicht bij de G ligt deze klank. Vooralsnog raad ik je aan om met het voorste stukje van je tong de R te maken, dit is ook makkelijker tijdens het zingen.

Door het achterste deel van je tong tegen je verhemelte te laten rollen.

Door heel slecht te zingen. Het hoort niet. Ik erger me er bv bij Rene Froger aan.

Bij mijn zangles zeiden ze altijd dat je krentenbrood heel vaak moest uitspreken en dat je dan de r'en moest vervangen door een d, dus kdentenbdood. De positie van je tong bij een d is namelijk dichtbij de positie van de goede r.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100