Hoe werkt het "grades" systeem bij instrumenten?

Voorbeeld:
Als je ergens ziet staan "i'm in 8th grade" in de context van een instrument, wat wordt er dan bedoelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (1)

Dat betreft het niveau waarop je in staat bent het instrument te bespelen. In Nederland zijn we gewend aan de gradaties A t/m D, de namen van de examens die je op de muziekschool kunt doen, en waarbij diploma D de mogelijkheid biedt voor toelatingsexamen tot een conservatorium. Maar in Engelstalige landen zijn meer gradaties:
1= Zeer eenvoudig
2= Zeer eenvoudig tot eenvoudig
3= Eenvoudig
4= Eenvoudig tot gemiddeld
5= Gemiddeld
6= Gemiddeld tot gevorderd
7= Gevorderd
8= Gevorderd tot zeer gevorderd
9= Zeer gevorderd
Amadea