Hoe laat je muziek langzaam zachter worden?

Zoals je ook wel in films ziet dat de muziek steeds zachter word en dan stopt

Toegevoegd na 46 seconden:
Een programmaatje hiervoor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.9K

Antwoorden (3)

Bijna alle video bewerkingsprogramma's
De simpelste en de meest standaard programma is windows movie maker.

Als je een song in de tijdsbalk sleept ga met je muis naar het eind van de song.
Klik hierop ( in de rechterbovenhoek ) en sleep het een beetje zo zie je dat je de 'geluid' verminderd.
Het heet volgens mij 'fade' of 'fading'.
Het geluid wordt steeds zachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn idee bedoel je het uitfaden of beter gezegd het crossfaden naar niets van muziek.

Het geschikte programma ligt aan de doeleinde waarvoor je het muziek wilt gebruiken.

Gaat het puur om de muziek, dan zou je programma's als Audicity, Adobe Audition of zelfs Protools kunnen gebruiken.

Wil je het muziek onder een film plaatsen dan kan je het beter in een programma als Adobe Premiere, Final Cut of Sony Vegas bewerken.

Veel Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heet een fade out en is een standaard effect in videobewerkingssoftware. Als je iMovie op de iMac gebruikt, kun je heel simpel precies aangeven hoe lang je fade out moet duren.