Waarom zijn er meer mannelijke dj/producers dan vrouwelijke dj/producers?

Zelf ben ik een vrouw en sinds kort muziek aan het maken, maar ik vraag me af waarom bijna geen enkele vrouw dit verder doet?

Toegevoegd na 1 minuut:
De enige die ik ken zijn Korsakoff, Day Mar, Dana en Carita la nina.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voornamelijk het technische aspect vormt qua 'producen' een barrierre en zorgt ervoor dat er meer mannen dan vrouwen zijn die zich hierin verdiepen, zelfde geldt bijv voor ICT opleidingen zoals bijv programmeur, meerendeels wat hiervoor kiest is mannelijk.

omdat mannen nogal een groter gevoel van ritme en muziek hebben dan vrouwen.

http://www.doof.nl/nieuws/mannen-horen-beter-door-jagersverleden/27128 Misschien hierdoor: Mannen horen beter in een rumourige omgeving. Als DJ sta je vaak in een rumourige omgeving te werken. Misschien zijn mannen beter met het subtiel afstemmen en bepalen van het geluid. Ik geef toe: geldt niet helemaal voor producers, een studio is geen bar/cafe. Misschien is het ook simpelweg een kwestie van voorbeeldfunctie. Als er meer vrouwelijke producers bekend worden, zullen meer meisjes op het idee komen dat het voor hen ook iets is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100