Wat hebben wij aan geluidsmateriaal nodig voor een beginnende band?

Een tijdje geleden hebben wij een band opgericht. Nu hebben wij wel versterkers voor de gitaren/keyboard, maar geen versterking voor de zang. Nu vraag ik mij af wat voor microfoon en versterker we hiervoor nodig hebben? We zijn nog maar beginnend en hebben niet veel budget. Dus wat is goed maar ook goedkoop? En hoeveel watt hebben wij nodig in zo'n versterker (pop/rock band)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Als je echt wilt gaan optreden, zullen deze podiums 9 van de 10 keer een eigen PA installatie hebben, dan heb je dus geen versterkers nodig. Maar als het echt om het oefenen gaat, heb je echt al genoeg aan een 20 watt versterker, harder is eigenlijk niet nodig. Ik neem aan dat het in een garage of iets dergelijks is?

Een microfoon kan je bij bijvoorbeeld Feedback kopen, een muziekinstrumentenzaak. Neem hier wel de tijd voor, een microfoon is heel persoonlijk. Ook zij kunnen je verder helpen, dus als je vragen hebt, kunnen zij je helpen.