Hoe houden sommige gitaristen bij bijvoorbeeld een solo, de toon zo lang zuiver aan? (bron)

Hier zie je John Frusciante ongelovelijk gitaar spelen, rond 2:45 maakt hij bijvoorbeeld een toon en die houdt hij heel lang aan.
http://www.youtube.com/watch?v=fV9IJVoFR_Q&NR=1&feature=endscreen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat heeft allemaal verschillende redenen. De een heeft een klein beetje delay (een effect waarbij de tonen langer aanhouden) en de ander heeft heel veel distortion waardoor de toon ook extra lang blijft klinken.

John Fusciante gebruikt in jouw lied heel veel distortion en hij buigt vibreert de snaar ook, waardoor je de toon ook langer kan horen. Door de buigen (hij buigt de snaar twee halve tonen omhoog volgens mij) klinkt de toon vaak al langer en door daarbij nog de snaar te laten bewegen/vibreren, kan je de toon eigenlijk bijna voor een minuut door laten gaan. Het vibreren van de snaar en het gebruiken van lekker veel distortion is denk ik in deze solo het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dat heb je heel duidelijk uitgelegd!