Hoe kan ik naar Amerikaanse radiozenders luisteren?

Liefst niet via internet want dan moet mijn pc de hele dag aan staan en daar ben ik niet zo voor. Een podcast downloaden die ik op mijn gsm kan zetten, is bijvoorbeeld wel goed. Ik wil zo snel mijn Engels verbeteren.

Toegevoegd na 1 uur:
Oké, ik ben overtuigd, het mag een Brits radiostation zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4K

Het beste antwoord

In de bron vind je een linkje hoe je naar welk radiostation kan luisteren. Amerika is zo groot dat je eerst een staat moet selecteren waarvan jij de muziek wel luisteren.

Maar als je enkel Engels wil luisteren om Engels te leren, adviseer ik om een radiostation uit Groot-Britanië te beluisteren. Omdat Amerikaanse zenders veelal de avondprogrammering erop hebben staan (door het tijdsverschil)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is toch via internet/pc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, ik ben overtuigd, het mag een Brits radiostation zijn. Hoe bereik ik dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bbc.co.uk/radio/ Op deze site staan enkele Britste radiozenders. Dit is ook via internet. Maar als je dan een goede zender hebt gevonden kun je op de hoofdsite vast wel een podcast vinden (ik weet natuurlijk niet of je telefoon ook via internet te beluisteren is)

Andere antwoorden (3)

Er bestaan diverse radio's met een internetaansluiting waarmee je radio kunt ontvangen. Dit is niet een plaats om reclame te maken, maar als je een PC winkel inloopt of op internet zoekt op "internet radio apparaat" kom je van alles tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, ik ben overtuigd, het mag een Brits radiostation zijn.
internetradio's, of internet radio apps op een mobiele telefoon zijn prima geschikt.
zonder specifiek reclame te willen maken: ik heb een dnt ip diamond internet radio en TuneIn radio op mijn android telefoon. Beiden bieden meer dan 10.000 stations...

Daarnaast kun je via de korte golf amerikaanse zenders ontvangen, al weet ik niet precies welke, en hoe betrouwbaar (hangt af van atmosferische omstandigheden).

Via satelliet zenden ook wel amerikaanse zenders uit, maar dat zijn in het algemeen specifiek op europa gerichte stations.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: Om je Engels te verbeteren is het niet aan te raden naar Amerikaanse radio te luisteren! Er wordt met name op regionale stations nogal een behoorlijk plat gesproken.
Beter is dan de BBC of andere Engelse Radio of TV stations. Daarvan zijn er veel te vinden, met name op satelliet minstens 50 gratis TV zenders, en evenveel radiostations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, ik ben overtuigd, het mag een Brits radiostation zijn. Hoe bereik ik dit?
Een radiozender lijkt mij niet de beste manier om Engels te verbeteren.
Ga gewoon met iemand die je goed kent, 10 minuten Engels praten.
En herhaal dit regelmatig (hoeft niet altijd dezelfde persoon te zijn)
En vooral daarna erover terugpraten in het Nederlands, en neem de kritiek op je die de ander je vertelt.
Daar zul je dan beter van leren dan van radio.

Bron: mijn leraar Engels (havo5) heeft dit ook zo letterlijk als antwoord gegeven toen een klasgenoot daar naar vroeg.