Zit er bewust een verborgen boodschap in stairway to heaven?

Als je een deel van het bekende nummer van Led Zepelin achterstevoren draait lijkt het alsof hier een satanistische boodschap wordt verkondigd. Is dit bewust gedaan of is dit toeval? wat denk jij? Voor mensen die het nog nooit gehoord hebben zie link hier onder
http://www.youtube.com/watch?v=zwBdpESvSKM

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
6.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Btw: zou het leuk zijn als je yt video's kon inbedden hier op GV?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een Windows installatie-cd achterstevoren draait komen de satanische geluiden je ook tegemoet. Als je hem echter op de normale manier afspeelt installeert hij Windows, dat is zomogelijk nog erger. Sorry, ik kon het even niet laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de trap naar de hemel omdraait kom je in de hel uit.

Het beste antwoord

De tekst die je er met veel moeite uit zou kunnen afleiden, luidt:

'Oh here's to my sweet Satan.
The one whose little path would make me sad, whose power is Satan.
He will give those with him 666.
There was a little toolshed where he made us suffer, sad Satan.

Denk je niet dat Led Zeppelin de omgekeerde boodschap iets duidelijker gemaakt zou hebben als dit opzet was? Erg logisch klinkt het allemaal niet.

Kijk voor de grap ook eens hier:
http://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Geweldig, dat lied in het filmpje.
Iemand reageerde met:
"Ik moest al lachen voordat dat liedje werd omgedraaid"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant filmpje inderdaad ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahhaa die is goed

Andere antwoorden (6)

Nee ik denk niet dat het bewust is gedaan, je hoort wat je wilt horen... er staat ook nog eens tekst bij dus hoor je het helemaal.
Het is net als dat Mamma appelsap gedoe :) Ook heel leuk om op te zoeken trouwens. Vaak hoor je het uit jezelf niet, maar als het is aangegeven dan hoor je het ineens wel! (En hoor je vaak niet anders meer als je dat liedje luistert).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee is vast niet bewust gedaan. Waarom zo moeilijk doen als je goeie muziek wil maken! Daar houden echte muzikanten zich volgens mij niet mee bezig.
Is er ooit een componist opgestaan die heeft erkend dat hij zich bediend heeft van de omkeertruc?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een gevalletje van pareidolia.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dit is niet bewust gedaan. Dat mensen dit erin horen doet mij denken aan "mama appelsap" liedjes. Je kunt horen wat je denkt te horen. Er zijn talloze voorbeelden maar om deze heb ik heel hard gelachten. http://www.youtube.com/watch?v=vl_nF7zhDKo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dat het niet fashionable is, maar ik wil de vraag beantwoorden met een wedervraag en een opmerking. Waarom zo moeilijk doen om een boodschap over te brengen....ik ken genoeg bands die soortgelijke (als de reverse tekst van LZ) teksten bezigen als ze op de normale manier worden afgespeeld. Dus ik denk van niet.

Trouwens, er zijn wel idiotere teksten in omloop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Backward masking was een complottheorie die in de tijd van dit nummer vaker boven kwam drijven. Ook de Beatles zijn veelvuldig verdacht; zelfs Hotel California bezit een dubieus stukje tekst.

Bij Stairway to Heaven gaat het om meerdere passages. Het niet eerder genoemde 'play backwards, hear words sung' aan het einde (begin bij BM), zou ook een aanwijzing kunnen zijn.

Ik weet niet of het erin verwerkt zit. Led Zeppelin heeft in elk geval prachtig de illussie bewaard, waardoor er nog steeds geen sluitend antwoord is.

Of het er wel of niet in zit; het maakt StH een klassieker in de muziekgeschiedenis.