Wat is de titel en wie is de zanger van een lied over een dierenbruiloft?

Jaren geleden, waarschijnlijk eind jaren 80 of begin 90, zag ik op tv een animatieclip waarin de bruiloft werd bezongen van twee dieren en de gasten die erbij aanwezig waren. Het eindigt wanneer een grote vis de hele stoet opvreet. Het betreft een engelstalig lied, waarschijnlijk een countrynummer. Wat ik nog weet is dat de zanger ieder couplet besloot met: aha, aha.

12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Dat is vast een bewerking van de Engelse folksong "Frog went a-courtin". In de bekendste uitvoering, van Burl Ives, worden ze opgegeten door een grote zwarte slang, en hij zingt als tussendoorkreet 'mm-hmm': http://www.youtube.com/watch?v=bXhO0fitW7A

In andere versies is een kat of eend de veelvraat. Woody Guthrie zong als kreet 'hey-hey', en Bob Dylan gebruikte 'uh-huh'.
Wellicht zag jij de versie van de Muppet Show, met Kermit die Miss Mousie het hof maakt. Maar er bestaan 170 variaties op, dus daar kan nog heel lang naar gezocht worden: http://home.earthlink.net/~highying/froggy/froggy.html
Amadea
12 jaar geleden
Musonius
12 jaar geleden
Dit is inderdaad het lied dat ik bedoelde. Hartelijk dank, Amadea!
Nu ik de titel weet, is het een stuk makkelijker het clipje te achterhalen. Op YouTube vond ik een animatieclip van Evelyn Lambart bij dit lied, gezongen door Derek Lamb. Ik meen dat ik dit toendertijd gezien heb:
http://www.youtube.com/watch?v=Inywbpuj9qM
Dit filmpje heeft het einde waar ik het over had.
Ik vond ook een versie die beter afloopt:
http://www.youtube.com/watch?v=D4EakIzq8ZA

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk bedoel je "Love is all" van Roger Glover, of "We all stand together" van Paul McCartney. Beide dekken de lading net niet helemaal, maar ik vermoed dat je toch een van deze twee bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Musonius
12 jaar geleden
Nee, bedankt voor het meedenken, maar de liedjes en clips die je noemt ken ik en die zijn het zeker niet.