Bestaat er een gratis computerprogramma waarmee je muziek kan schrijven en opslaan?

ik zocht naar een programma om muziek te schrijven maar ik vond geen gratis dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6.8K

Antwoorden (4)

Armin van Buuren, Ferry Corsten en Sander van Doorn gebruiken Studio Logic Pro 9. Dit is alleen voor de mac verkrijgbaar. Je kunt als je een mac computer hebt een free download tutorial op YouTube proberen om het te downloaden. Dit is een leuk programma en niet heel ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om noten gaat gebruik dan Sibelius.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
549 euro... niet bepaald gratis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een gratis versie downloaden op de site van sibelius
Met "Muziek schrijven" gok ik dan maar dat je "muziek produceren" bedoelt? Want muziek schrijven kan ook betekenen dat je met notenschrift muziek vastlegt en dat je 't zelf met je eigen instrument (of je band) gaat spelen. Musescore (gratis) is bijvoorbeeld zo'n gratis notatieprogramma, en als je niet vies bent van programmeren en hoofdrekenen kun je Lilypond proberen. Lilypond is niet echt voor beginners en a-technici! Ik gebruik 't zelf, en de kwaliteit van de output is de beste die ik ken. Kortjakje is zeg maar dit: \relative c'{c8 c g' g a a g4 f8 f e e d d c4 g'8 g f f e e d4 g8 g f f e e d4 c8 c g' g a a g4 f8 f e e d d c4}

http://musescore.org/
http://lilypond.org/

En verder, dingen kosten in de regel gewoon geld. Als je toch liever muziek *produceert*: Steinberg heeft een Cubase 6 Elements, die je voor net geen 100 euro kunt kopen! Er zijn logischerwijs enige limieten, maar bijvoorbeeld toch nog 64 MIDI-kanalen is meer dan prima voor beginners. Er zitten enkele plugins bij zodat je al gelijk wat klanken hebt, maar een complete high-end studio is 't natuurlijk niet. Elements zag ik o.a. liggen bij Feedback.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bestaat! Ik begrijp niet hoe dan kan, maar MuseScore kan je gratis downloaden. En er is ontzettend veel mee mogelijk. Je moet wel af en toe even zoeken hoe je iets voor elkaar krijgt. Maar er is ook een online handleiding die het uitgebreid toelicht. Eventueel kan ik je erbij helpen.

http://musescore.org/nl
Amadea