Vraag over liedjes en teksten uit je hoofd weten.

Als ik een liedje 2 x hoor ken ik t al uit mn hoofd, turks, nederlands,engels het maakt niet uit. Van rap tot pop zelfs als er enorm snel gezongen of gerapt wordt kan ik t mee doen. Maar op school leren vond ik lastiger en onthield ik niet zo snel alles, ik vraag me af hoe dat komt? Iemand hetzelfde ? Of een verklaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat komt omdat het eerste niet hoeft, en het 2e moet. Er is niemand die jou dwingt om liedjes uit je hoofd te leren, en er is wel een zekere "dwang" om te leren, wat je op school krijgt voorgeschoteld.

De liedjes die je zo snel uit je hoofd leert, vind je blijkbaar leuk. Het zou lang zo makkelijk niet gaan, als je het maar waardeloze liedjes vond.

Op school moet je nu eenmaal dingen leren, die wel nodig zijn, maar niet altijd even interessant of leuk zijn. Alles waar geen noodzaak of dwang achterzit, gaat makkelijker.
Als je alle vakken op school heel leuk zou vinden, en het zou je allemaal erg interesseren, zou je vanzelf makkelijker de dingen leren.

Het is simpel: dingen die je leuk vindt, leer je bijna automatisch en dingen die je minder leuk vindt, daar moet je moeite voor doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb ook precies dezelfde, ik denk dat het komt doordat er in muziek een ritme zit en het is leuk, daardoor denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ene waar je goed in bent is je hobby en dat andere waar je moeite mee hebt is school. En dat is normaal bij iedereen want school en hobby zijn niet gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je liedjes veel leuker vindt om te onthouden en leerstof niet. (volgens mij is dit bij bijna iedereen het geval).