Zingen zangers hun liedje op een plaat altijd helemaal in?

Of zingen ze het refrein bijvoorbeeld 1x in en plakken ze die er gewoon steeds weer achteraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan, als het exact hetzelfde is dan kan het inderdaad dat ze het geplakt hebben, is er een klein verschil in dan kunnen ze alleen dat verschil ingezongen hebben en de rest geplakt of helemaal weer ingezongen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot zover is de vraagsteller ook gekomen. De vraag is: hoe is het in de praktijk gesteld? Wat komt het meeste voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller is helemaal niet zo ver gekomen. Hij vraagt hoe het gebeurt, dit is per geval anders maar in de meeste gevallen zal het geplakt worden omdat het dan exact hetzelfde is.
Beetje flauw ook om hier een - voor te geven. Mijn antwoord is correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt meestal juist niet hetzelfde stukje geplakt, in principe wordt het hele nummer gezongen en eventuele fouten overgedubd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de praktijk is er geen 'altijd' maar voel je vrij om te geloven wat je wil.
Bij de opnames in Nederland waar ik bij ben geweest werd altijd het hele liedje gezongen. Ten eerste; dat is puurder en echter. Als het precies hetzelfde klinkt (het lijkt wel vaak zo; toch is dat nooit het geval) dan is het ook saaier. Onbewust dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt tegenwoordig heel makkelijk knippen en plakken. Maar in een beetje fatsoenlijke studio zullen ze je altijd voorstellen om het nummer helemaal in te zingen en liefst meerdere keren. Zo kunnen de beste takes worden gebruikt. Precies om de reden die al eerder werd aangegeven, een 'echter' authentieker geluid. Een goeie artiest wil kwaliteit leveren en dan kom je niet weg met even een refreintje inzingen en vervolgens knippen/plakken.