Hoe vind ik een stuk voor cello en piano?

Wij moeten voor Muziek een optreden doen met cello en piano, en wij zijn opzoek naar een muziekstuk, maar hoe vinden we een geschikt stuk? We weten ongeveer wat voor soort stuk we willen, maar weten niet hoe of waar?

Toegevoegd na 39 seconden:
Op gv.nl vragen naar een stuk met daarbij wat het ongeveer moest zijn mocht niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat kun je doen, door b.v. in Google in te typen: cello piano sheet. Eventueel kun je ook nog het woord "free" toevoegen, maar links naar zgn. free sites zijn vaak misleidend.

Ik heb dat even uitgeprobeerd, en het was bij de eerste links al direct raak.
http://sheetmusicpoint.com/collections/f/favorite-duets-for-cello-and-piano/
Je hebt daar de keuze uit een stuk of 10 werken, en je kunt ze prima in PDF formaat gratis downloaden.

Zo zijn er veel meer sites te vinden, maar het kost wel even tijd. Ook kun je met cello en piano als trefwoorden in youtube zoeken. Bevalt een bepaalde composite je, en komt 'ie overeen met jullie niveau, dan kun je daarna op zoek gaan naar de "sheet".

Veel plezier met het instuderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De eerste keer dat je deze vraag stelde vroeg je wie een leuk stuk wist. En daarom was die vraag verwijderd. Want het inventariseren wat anderen leuk vinden is niet toegestaan.
Een mooi gedragen muziekstuk voor cello en piano is De zwaan (Le cygne) uit Le carnaval des animaux, van Camille Saint-Saëns. Maar het is de vraag of jullie al ver genoeg zijn om dat te kunnen spelen. Het handigst is het om naar een grote muziekzaak of een grote bibliotheek met muziekafdeling toe te gaan. Daar zijn verzamelbundels met stukken voor cello en piano. Van diverse niveaus. Dan kan je zelf iets uitzoeken, of je laten adviseren.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Hier heb je een stuk gespeeld door Sulic en Hauser:

Heel erg mooi vind ik persoonlijk. En de Piano kan je makkelijk erop in laten spelen.

Wat het eigenlijk nog mooier zou maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Michael Jackson, leuk! Moet echt zonder piano hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overigens geen muziek voor beginners, kijk maar eens naar die duimposities! Dus of ze dit zoeken...
Hier nog 1 met heel veel gratis muziek: http://www.imslp.org/