Hoe komt het dat muziek vanaf 2000 minder goed is dan muziek van voor 2000?

Ik heb ook de indruk dat rock het in de geschiedenis al altijd minder goed doet dan pop. Wat kan daar de reden van zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind jij... het is geen feit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel algemeen geweten en is ook de algemeen gedeelde mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt oud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw leeftijdsgroep, ongetwijfeld. Vraag het mensen van 20 jaar ouder, en ze vinden de muziek van 20 jaar eerder al bagger.

Het beste antwoord

Ik denk dat de term goede en minder goede muziek niet echt bestaat. Dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
Feit is wel dat de media een steeds grotere rol hebben gekregen in het bepalen van waar je wel en niet naar kan luisteren. De globalisering door MTV !! Er wordt veel te veel muziek gemaakt wereldwijd. Alleen door het aanbod te beperken en door je constant dezelfde nummers te laten horen valt er (veel) geld aan te verdienen. En dat is waar het in de muziekbusiness omdraait.
Er wordt namelijk nog steeds heel veel mooie muziek gemaakt. Ook tegenwoordig nog.
Alleen moet je daar zelf naar op zoek gaan. En internet is een geweldig medium daarvoor met sites als last.fm en de vele blogspots waar je allerlei fantastisch mooie (nieuwe ! ) muziek kunt luisteren die perfect bij je muzieksmaak past.

Succes !

Je zal zien dat er na 2000 ook nog steeds erg mooie muziek gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er veel te veel muziek is, en niet enkel een teveel aan muziek, vind ik ook!!

Andere antwoorden (8)

Dat komt omdat je toen nog jonger was. Hoe jonger je bent, hoe meer je je ergens aan hecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rock doet 't per definitie minder dan pop... Want pop=populair :). Zodra rock héél populair zou zijn, valt 't ook onder pop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rock doet 't per definitie minder dan pop... Want pop=populair :). Zodra rock héél populair zou zijn, valt 't ook onder pop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door je leeftijd. Na pak hem beet je twintigste (kan ook je vijfentwintigste zijn) hou je je bezig met heel veel andere zaken dan de top 40, is het in je directe omgeving minder belangrijk aan het worden en....is je smaak al ongeveer uitontwikkeld. Dan komt er niet zo heel erg veel nieuws interessants meer bij, en kan de top 40 je vermoedelijk helemaal niet meer boeien.

Ik ben van 68, dus muziek van de eerste helft van de jaren 80 en eerder vind ik leuk, want die heb ik mijn hele jeugd gehoord. Alles van na pakweg 85 hoeft van mij al veel minder, en de laatste jaren lúister ik niet eens meer radio. Al werd ik ook een beetje zat van al die retrozenders met jaren 70 en 80 muziek, moet ik toegeven. Teveel van het goeie.

Als jij muziek van de late jaren 80 en jaren 90 wel goed vond, ben je vermoedelijk een jaar of 15 a 20 jonger dan ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, da's mijn antwoord! Nou ja, dan maar een +1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de meeste muziek van voor 2000 goed en ik ben achttien.
Dat komt omdat er vanaf 2000 (ik durf eigenlijk wel te stellen vanaf plus minus 1980) weinig nieuws en origineels en moois meer gemaakt wordt. De sixties en seventies waren qua popmuziek toch echt véél beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf 2000 ongeveer werd er steeds meer computermuziek gemaakt en voor de oude muziek luisteraars klinkt dat denk ik minder lekker. De laatste 1,5 a 2 jaar vind ik persoonlijk dat er wel weer lekkere muziek gemaakt wordt. Neem bijvoorbeeld Jason Marez, Beyonce, Nickelback.

Dat rock het niet zo goed doet ben ik niet met je eens, het is wereldwijd een van de meest beluisterde genres. Rock heeft alleen zoveel verschillende gezichten dat het door velen vaak niet herkend wordt als rock. Strikt genomen is rock trouwens een onderdeel van pop.

Trouwens, The Beatles waren de eerste popgroep en ze speelden toch echt wel rockmuziek! (psychedelische)

Toegevoegd na 39 minuten:
Waarmee ik dus bedoel te zeggen:"Zonder de Beatles zou pop niet eens bestaan'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch persoonlijke smaak lijkt mij. Ik ben 41 jaar en groot liefhebber van trance en hard styl. Mijn kids zijn er helemaal mee opgevoed en swingen gezellig mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die IVV;

Die grens zal met de jaren voor veel mensen opschuiven. Je hebt vaak meer met muziek uit je jeugd. Pure nostalgie dus, want goede muziek is van alle tijden. Slechte trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 2000 bestaan er maar 9 jaar aan muziek, voor 2000 wel 50 jaar....dus veel meer om uit te kiezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het een moeilijk te beantwoorden vraag omdat dit duidelijk weergeeft dat jij de muziek van voor 2000 beter vind dan de muziek na 2000.

Er zijn na 2000 ook klassiekers gemaakt, we weten alleen nog niet dat het klassiekers zijn...