wat is een stemfluit?

ik ben me aan het verdiepen in gitaar spelen enz. maar ik heb geen flauw idee wat een stemfluit is??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Zoals Skusme al aangaf is het bedoeld om de gitaar te stemmen. Gezien de vraag heb ik het vermoeden dat je pas net begint met gitaar spelen en dan is het vaak erg lastig om met een fluit de gitaar goed te stemmen. Een gemakkelijker alternatief is dan een stemapparaatje. Deze geeft - met een naald of digitaal - netjes aan welke toon de snaar speelt. Door de snaarspanning te verhogen of te verlagen zie je dan wanneer de snaar de juiste toon heeft. Het stemmen met fluit op gehoor zal je dan vanzelf leren als je de tonnen eenmaal goed "op je trommelvlies" hebt staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Eenvoudig, handig en klein apparaatje voor het stemmen van gitaren. Blaas op het pijpje voor de toon en u kunt uw gitaar stemmen. Stemnoten: E - A - D - G - B - E.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, wij gebruiken ons ook wel eens met ons koor, in plaats van de stemvork.