bestaan live teksten die afspeelt tijdens het radio gesprekken?

Moderne autoradio kan dat wel, maar helaas niet alle teksten. Dit vraag ik voor thuis gebruik, en ik wil binnenkort naar 3fm ''luisteren'' maar door middel van live teksten ( hetzelfde die je ziet op nos journaal live die onderaan teksten ), ik vraag dit voor mezelf en voor vrienden die ook doof zijn. Wie kan helder antwoord op geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je headlines?
Amadea
12 jaar geleden
Radio is toch alleen auditief? Een autoradio die beeldtekst laat zien, dat is toch levensgevaarlijk om naar te kijken tijdens het autorijden? Dit snap ik niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Radiosysteem-weergave (display) geeft wel titel, artiest, programma, station, frequentie (Mhz), weer en verkeer in tekstvorm weer. Maar dat is dan ook alles. En het is niet levensgevaarlijk voor de passagier, die kan het gerust lezen, voor de bestuurder weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja soort Headlines, maar dan wel live en doorlopend.

Het beste antwoord

Teksten via RDS zoals veel autoradio's tegenwoordig kunnen weergeven worden handmatig ingevoerd of, zoals bij SKY de titels van gespeelde muziek, door de computer die het radioprogramma speelt.
Omdat er (nog) geen software is die snel gesproken teksten van allerlei verschillende stemmen in leesbaar Nederlands kunnen omzetten zal dat op RDS niet mogelijk zijn.
Zelfs als er mensen zouden worden ingezet om live gesproken teksten in te typen dan zou de capaciteit en verversingssnelheid van RDS een goed leesbare tekst moeilijk maken.
Bovendien is er niet genoeg vraag naar een dergelijke service die het interessant maakt voor de omroepen om daarvoor mensen en apparatuur in te huren.
Bij het Journaal wordt het semi-live af en toe gedaan, bij onderwerpen die van groter belang geacht worden.
De gezellige conversatie op de amusementszender Radio 3 zal niet snel van dergelijke arbeidsintensieve tekstservice voorzien worden.