Welke sfeer wordt vertolkt in het concerto in h-moll Opus 35 van Oskar Rieding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Moeilijke vraag. Mijn dochter heeft deel 1 gespeeld, da's een vrij rustig deel. Misschien zou je de sfeer verwachtingsvol kunnen noemen. Deel 3 is veel sneller en vrolijk.
Nou is het wel zo dat dit stuk vooral heel veel door kinderen wordt gespeeld, omdat het een van de gemakkelijkere stukken is. Voor jonge kinderen is het nog erg moeilijk om echt sfeer in hun muziek te leggen. Ik merk dat dat bij mijn dochter inmiddels al beter gaat dan ruim een jaar geleden toen ze dit stuk speelde.
De tweede bron komt van de cd van Itzhak Perlman, als je wilt weten hoe de sfeer hoort te zijn, kun je het beste die beluisteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens vind ik het tweede deel, dat niet zo vaak gespeeld wordt als de andere twee delen, vooral liefelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Romantisch, geënt op Hongaarse zigeuner muziek.