Hoe heet het nummer dat je hoort in deze reclame? http://www.youtube.com/watch?v=NHadRggEcsQ

Uit de T-systems reclame, een onderdeel van T-mobile.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Typisch muziek die speciaal voor deze commercial is gecomponeerd. Want stel nu eens dat het een bestaand nummer zou zijn, dan zou het heel ongebruikelijk zijn, dat er in is "geknoeid". Let op de paar unisono tonen op seconde 53 (alsof iemand met een lepeltje tegen een glas of fles tikt). Aan het einde van de commercial hoor je dat motiefje wat uitgebreider. Lijkt op een soort herkennings-melodietje voor T-Mobile Systems. Het is ongebruikelijk in de reclame dat er in bestaande muziek zaken worden toegevoegd.

Ik heb wat verder gezocht en vond nog een andere commercial (zie hieronder). Die is gepost door iemand met de nickname "TSystemsNederland". Zelfde muziek in een iets andere vorm (ik vind 'm zelfs beter)

Hij schrijft daar, als commentaar over vragen over de muziek het volgende:
"ja is zelf geproduceerd door Deutsche Telekom. Self composed music using some noises from the working areas."

Als hij een componist zou weten, zou hij dat wel vermelden, dus ik ga er vanuit dat iemand die bij Deutsche Telekom werkt, erg handig is met electronische muziek, en bovendien erg creatief/muzikaal is. Muziek komt dus rechtstreeks bij Deutsche Telekom vandaan.