Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vroeger werd er veel muziek gemaakt zonder tekst zoals in begingenerieken van feuilletons.Hoe vind ik daarvan de componisten terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
950
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ; verkeerde hokje ; moet een antwoord zijn.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat je kan doen is een programma downloaden voor op de iPhone genaamd shazam/soundhound. Er bestaan ook online versies: http://www.midomi.com/ hier kan je de muziek afspelen, dan via een microfoon in je computer/laptop een stukje opnemen (je kan ook zingen, neuriën of zoeken op tekst) en hij vindt vrijwel in alle gevallen precies terug welke muziek het is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, dat is een leuke tip ; die ga ik eens uitproberen....
Vaak door te kijken naar de aftiteling ; daar wordt in de regel de componist wel in genoemd. Maar ook Internet biedt regelmatig uitkomst ; gewoon googelen op de naam van de serie / film, eventueel met het woordje muziek of componist erbij, en bingo.

(Of je moet mijn dochter bij je in de kamer hebben ; die herkent van de meest obscure achtergrondfragmentjes in films, reclames en series de componist al ; gaat dan snel opzoeken of ze gelijk heeft - en meestal heeft ze gelijk, OF ze ontdekt een nieuwe die ze dan de volgende keer weer herkent. ;-)

Componisten hebben net zo zeer een 'handtekening' als bijvoorbeeld schilders ; wie daar oog (oor) voor heeft (talent) en ervaring, herkent het werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding