Hoe komen radiozenders zoals 538 & Q-Music aan zoveel geld?

Want op die zenders kun je veel reizen en concertenkaartjes winnen allemaal all-inclusive hoe komen ze in hemelsnaam aan al het geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Antwoorden (4)

Het zijn commerciele zenders, zenders die winst willen maken. Door reclame ontvangen ze geld. Al die reisjes en concertkaartjes die je kan winnen is ook allemaal reclame.
Bv. Win nu een reis naar Barcelona, verzorgt door Transavia. Dit is dus gewoon reclame voor Transavia.
12 jaar geleden
Deze zenders verdienen veel geld met advertenties. Met een aantal adverteerders worden overeenkomsten gemaakt die we 'barters' noemen. Als je bijv. een adverteerder hebt die een reisbureau heeft, dan betalen die reclamezendtijd met reizen, en die kun je weggeven.
escape
12 jaar geleden
En elk sms'je wat naar ze gestuurd word kost €0.50 daar blijft ook genoeg winst over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze leven op reclame

Je moet het zo zien,...

Zij maken reclame voor bedrijven, en tussendoor draaien ze muziek , zodat jij blijft hangen op de zender voor de volgende reclame

Alles draait erom dat jij die reclames elke keer luistert. je wordt in principe gewoon gemanipuleerd ..

maar dat is helemaal niet erg;)

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat is ook zo natuurlijk met die reclame voor kaartjes, zonder dat je echt beseft.. zit je gewoon dik te luisteren naar een dikke promotiestunt