hoe kun je drums oefenen in een gehorig huis, waar je geen geluidoverlast naar de buren wil veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.4K

Het beste antwoord

Er zijn vele manieren.
1: Elektronisch drumstel gebruiken
2: Dempmatjes
3: Kamer Isoleren
4: Afspraken maken met de buren
bij mij werken tips 2 3 en 4. Ik drum met een acoustisch drumset. Maak afspraken met de buren om welke tijden je zou mogen drummen, in verband met kinderen in huis/ overlast enz.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt een elektrisch drumstel kopen. Die kun je gebruiken met koptelefoon op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kamer waar je wilt drummen goed isoleren met isolatiemateriaal.
12 jaar geleden
Je hebt ook dempers. Dat zijn een soort rubbertjes die je er op plakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig.lastig, ik kreeg vroeger mensen van een straat verderop, die kwamen vragen of het wat zachter mocht, terwijl mijn directe buren er geen probleem mee hadden. Het dempen van een akoestisch drumstel blijft "lapwerk", vooral bassdrum is moeilijk geluidsarm te krijgen. Met rubberen dempmatten op je vellen haal je wel veel decibels weg, je bekkens kun je dempen door er een lapje stof aan te hangen (ouwe handdoek o.z.i.d.). Beste resultaat behaal je zonder meer met een electronisch drumstel. Ook het isoleren van de ruimte waar je oefent helpt natuurlijk, maar 100 procent geluidsdicht ga je die ook niet krijgen, zeker niet in een toch al gehorig huis. Als je op goede voet leeft met de buren, zou je af kunnen spreken dat je op een bepaalde tijd oefent en hoe lang (b.v. 's middags van 4 tot 6 of zoiets), en dat ze ten alle tijde aan kunnen geven dat ze er (toch) last van hebben. Allerbeste, maar wellicht lastig, is het vinden van een oefenruimte, waar je eventueel je drumstel ook kunt laten staan (of in een kast achter slot en grendel op kunt bergen). Misschien weet je iemand met een bedrijfspand op een industrieterrein waar je 's avonds en in het weekend mag oefenen, of zoek contact met een band met een eigen oefenruimte, hang een advertentie op in de supermarkt, kijk op b.v. Marktplaats bij "oefenruimtes te huur". Wellicht is er bij jou in de buurt een popmuziekverzamelgebouw waar je een oefenruimte kunt huren, of kun je op school of bedrijf iets afspreken. Aan de slag!! Hals- und Beinbruch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer je je rudiments studeert, kun je gebruik maken van een oefen pad. Deze heeft dezelfde bounche als je snare, maar is erg geluidsarm. Ook je baseklopper kun je aan een oefenpad koppelen, is wel wat omslachtiger, maar mij is het gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of ze nog bestaan, maar er was ooit een standaardset voor deze remopads, waar je zowel bassdrum als snare- en tompads aan kon bevestigen. Ik heb de losse pads nog steeds trouwens, inmiddels al een dikke 40 jaar (!) oud. + voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn pads zijn de helft jonger maar ik schroef er 1 altijd vast aan een oud bekken statief (gevonden op rommelmarkt)
momenteel zijn er ook diverse elektronische pads te koop. Deze kun je ook voor special effects bij je set gebruiken.
Dat is een lastig iets ja, ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Je kunt natuurlijk je kamer isoleren waar je in drumt of een elektronisch drumstel kopen. Maar je kunt ook afspraken met je buren maken waneer je wilt drummen en wanneer zij uit huis zijn bijvoorbeeld.
Veel succes!