Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk (niet al te duur) apparaat is goed om zang zuiver op te nemen?

Neem soms liedjes op met de microfoon van de laptop, deze vervormd heel erg.. is er misschien een apparaat te koop dat goed opneemt, dus ook als ik met volume zing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klinkt heel stom, maar wat denk je van een microfoon? Je hebt genoeg microfoons die je via USB met je computer kan verbinden. Ook zijn er microfoons die niet zo'n uitgang hebben, dan heb je nog een speciaal kastje ervoor nodig die als het ware tussen je microfoon en de computer staat. Van merken van microfoons weet ik zelf niet heel erg veel, maar ik kan je wel aanraden om op te nemen via Qubase (kost wel wat, maar er zijn ook andere manieren om er aan te komen). Daarmee werken professionele producers ook mee, die laten de zang via een mengtafel opnemen in Qubase.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat er wel 'goedkope' apparaten zoals een foto/video camera. Die nemen zuiver op en zijn meestal niet al te duur zo gebruik ik er één van 60 euro....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding