Kan verschillende redenen hebben. Meest voorkomende is waarschijnlijk omdat met niet vertrouwd op eigen stem c/q live niet zo sterk is als op een cd waarop alles aan een stevige edit onderworpen is. Bovendien kan het erg lastig zijn om zuiver te zingen en dan ook nog eens een super dance act uit te voeren en zingen kan je wel playbacken... dansen niet....... ;-)

Bij mij krijg je echter altijd the 'real deal' hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat er maar weinig zangers(zangeressen) zijn die live goed zingen.
Bekend voorbeeld is madonna.
elton john zingt wel altijd live.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak wordt er ook veel gedanst en dan kan het wel eens fout gaan bij het zingen.
Maar een echte artiest zingt gewoon live bij een optreden vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zo druk zijn met hun carriëre, dat zanglessen er bij inschieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een aantal punten komen hier bij elkaar:
- Het publiek wil een goede show, en datr betekend dat ze geen onzuivere muziek willen horen
- De artiest kan niet elke dag een zuigvere stemn hebben en optreden en CD´s opnemen. Dat leidt gewoon tot stemband problemen
- Het is niet belangrijk bij demeeste concerten: De mensen komen voor de show. Dan kan je beter het zekere nemen, en de vocals op de achtergrond spelen.

Ik denk trouwens dat het gehalte ´playback´wel mee valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen zin om echt te zingen en in een studio kan je lekker vals zingen wegmoffelen. alleen de ecte sterren zingen altijd live.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een studio kun je makkelijk valse noten wegwerken en alles zo bewerken dat het geheel fantastisch klinkt. Maar weinig performers kunnen het bij live optredens net zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das toch wel triest hoor... leuk filmpje!
Als ik hoor hoeveel optredens ze per avond afwerken dan kan ik me voorstellen dat de stem dat niet kan verdragen.
Misschien is dat een reden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch zijn/haar eigen stem.
Dus het maakt niet zo veel uit of ze playbacken of live zingen.
Ze kiezen voor de makkelijkste weg.
Daarom...