zijn gitaar , basgitaar,elektrische gitaar hetzelfde om te bespelen?

zijn dus de noten etc hetzelfde bij gitaar als bij bas en elektrische gitaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Nee, het zijn verschillende instrumenten die je met verschillende technieken moet bespelen.
Basgitaar werkt meestal samen met de drums en percussie qua rhythm en tegelijk moet je de juiste harmonieën produceren. Om goed basgitaar te kunnen spelen moet je goed verstand hebben van music theorie naast heel goed rhythm gevoel en musical gevoel.

Elektrisch gitaar heeft meestal andere speel
techniek dan een basgitaar en heeft ook andere functies binnen een groep of een orkest. Het is ook geschikt als alleenstaande begeleid instrument net als een piano.

Het is wel zo dat je kan makkelijker omschakelen van gitaar naar basgitaar of andersom dan van andere instrumenten naar gitaar of basgitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb gewone gitaar gespeelt en electisch. En ik kan je vertellen dat er sowiso grote verachilln in zitten. Ten eerste speel je meestal met een plectrum en gewone gitaar meeestal niet. Ten tweede zijn de hoogtes op de hals niet even hoog en hoe hard je de snaar moet of op de hals moet drukken verschilt best veel. Ten derde speel je meestal geen noten maar akkoorden of power akkoorden bij electrisch. Het is maar net hoe je speelt maar als je het heel basic neemt kan je wel aardig opweg met elecrisch als je een paar jaar gewone gitaar hebt genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op een gitaar kan spelen kan je ook bassen, maar andersom niet persé