Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zou ik mijn muzikale beleving kunnen verbeteren?

Ik wil geen antwoorden zoals:

-drugs en/of alcohol
-andere geluidsapparatuur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
717

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goed luisteren naar de muziek. Dus ofwel bij muziek met zanger de teksten uitvogelen, en proberen te begrijpen wat ze zingen. Danwel bij bv klassieke muziek zonder zang, proberen de individuele instrumenten te horen, en hun partijen te volgen.
Dan blijkt eenvoudige muziek soms verassend complex, en omgekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om klassieke muziek is 'De Tiende van Tijl' een leuk tv-programma om meer over de achtergronden te weten te komen en dingen te herkennen in de muziek.

In veel plaatsen zijn er cursussen te volgen over muziek, of lezingen voorafgaand aan een concert, met luistervoorbeelden en informatie over de muziek. Dat 'weten' is niet nodig om muziek mooi te vinden, maar kan wel helpen om muziek nog intenser en bewuster te beleven.

Zo mogelijk live een concert meemaken; dan beleef je alles meer: je hoort, je ziet, voelt, ervaart de spanning en wisselwerking tussen musici en publiek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding