Hoe zou ik mijn muzikale beleving kunnen verbeteren?

Ik wil geen antwoorden zoals:

-drugs en/of alcohol
-andere geluidsapparatuur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Goed luisteren naar de muziek. Dus ofwel bij muziek met zanger de teksten uitvogelen, en proberen te begrijpen wat ze zingen. Danwel bij bv klassieke muziek zonder zang, proberen de individuele instrumenten te horen, en hun partijen te volgen.
Dan blijkt eenvoudige muziek soms verassend complex, en omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om klassieke muziek is 'De Tiende van Tijl' een leuk tv-programma om meer over de achtergronden te weten te komen en dingen te herkennen in de muziek.

In veel plaatsen zijn er cursussen te volgen over muziek, of lezingen voorafgaand aan een concert, met luistervoorbeelden en informatie over de muziek. Dat 'weten' is niet nodig om muziek mooi te vinden, maar kan wel helpen om muziek nog intenser en bewuster te beleven.

Zo mogelijk live een concert meemaken; dan beleef je alles meer: je hoort, je ziet, voelt, ervaart de spanning en wisselwerking tussen musici en publiek.