Waar kan ik de bladmuziek voor piano van "The A team" van Ed Sheeran gratis downloaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (1)

Nergens, want de componist leeft nog en heeft dus recht op inkomsten. De eerste bladzijde kan je bekijken op bijvoorbeeld http://www.musicnotes.com/sheetmusic/mtdVPE.asp?ppn=MN0042179, maar als je alle vier de pagina's wilt dan moet je het bestellen!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komt het dan dat ik nummers van bijvoorbeeld Adele en Coldplay wel kan downloaden?
Volgens mij leven zij ook nog.
Amadea
12 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die dat illegaal op internet gezet hebben, nadat zij zelf er wel de bladmuziek van hadden gekocht. Ik vind het zeer onterecht om negatieve duimen voor dit correcte antwoord te krijgen. Eén keer had ik een link van zo'n illegale bladmuziekdownload als antwoord op een GV-vraag gegeven, maar dat werd toen door de moderator verwijderd vanwege het illegale ervan. Maar van de bladmuziek uit deze vraag is het überhaupt niet te vinden. Dus je zult het moeten kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus 1!
Inderdaad een correct antwoord. En als men even rondkijkt in je antwoorden zouden ze kunnen zien dat je veel kennis van zaken hebt. Niets van aantrekken dus. Zelfs als je een transsctiptie maakt van een stuk voor een ander instrument waar royalties op zitten zul je deze moeten afdragen als je het stuk publiceert in een of andere vorm, zo lang als een rechtmatige deze claimt.