Hoe maak jij je eigen achtergrond muziek zonder hele aparatten in je huis?

Ik bedoel bv een progammatje waar mee je achtergrond kan maken en dat bij je eigen muziek kan doen :P klinkt ingewikkelt een vriend van mij zei dat dat niet kan omdat je dan dj moet zijn maar is dat wel waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Kan je ook in begrijpelijke taal duidelijk maken wat je nou eigenlijk wilt vragen? Ratten die muziek maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omg? Nou ik bedoel dus hoe je eigen insturmentaal kan maken om het zo maar de zeggen en mijn vraag was dan kan dat met een progamma op je computer..
Zo duidelijk :P
Amadea
12 jaar geleden
Nou, er mankeert niks aan mijn leesvermogen maar vermoedelijk wel aan jouw schrijftalent, want dit is echt niet duidelijk. Een vloek helpt daar niet bij...
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, als je bijvoorbeeld http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/ gebruikt kan je heel gemakkelijk zélf op de computer muziek maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een taart bakken zoals ik hier, bedoel je dat? :)

Antwoorden (3)

Bedoel je een afspeellijst?
Dan moet je een youtube account aanmaken en daar kun je zoveel maken als je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met Florida Studio achtergrondmuziek maken.
Voor dit programma moet je wel betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, met halve apparaten lukt het nog minder hoor!

Maar een of apparaat heb je sowieso nodig.
Met een computer bijvoorbeeld met een daarvoor bestemd programma, afhankelijk wat voor 'n PC of Mac je hebt.
Een rijtje van mogelijke programma's: Garageband, Logic Pro, Audacity, FL Studio, Reaper, Cakewalk, Cubase, etc.

Daarnaast zul je een toetsenbord nodig hebben die je met USB of MIDI op je computer weet aan te sluiten plus een goede afluistering, zoals een paar speakers met versterking of evt. een koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
De FL in FL Studio staat geloof ik voor Fruity Loops.
Ableton nog vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MIDI-keyboard is geen vereiste, wel handiger. In FL Studio en Propellerhead Reason (stond er nog niet bij) kan je middels klikken van je muis in de piano-roll (virtuele toetsenbord) de noten ook in je muziekprogramma zetten. Voor de rest een plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Ja, Reason had ik aan gedacht en vergeten erbij te noemen, toppertje!
Wel een beetje omslagtig, maar het kan inderdaad wel zo in de piano roll. Drumloops programmeren gaat ook prima met de muis. Heb je wat aan deze antwoorden, tweety98?