Het intochtslied is de Introïtus. Een voorbeeld daarvan uit het Gregoriaans is Gaudeamus omnes in Domino: Laat ons allen blij zijn in de Heer.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor mijn gevoel zijn Gregoriaanse gezangen (a capella, dus zonder instrumentale begeleiding) in mineur en dat klinkt niet echt blij. Dus bij mijn weten geen welkomstlied.
Ook zijn Gregoriaanse liederen niet als een nummer te betitelen. Het zijn geen popsongs.
Weet je zeker dat je niet Latijnse gezangen bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
hm, wellicht dat we dan toch daarnaar op zoek zijn, bestaat het wel in Latijnse gezang?