Kon Jimi Hendrix slide gitaar (bottleneck) spelen?

Jimi Hendrix is voor velen de beste rock-en bluesgitarist ooit maar bestaat er beeld- of audiomateriaal waarop hij slidegitaar speelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit stuk suggereert van wel "Even second and third generation fret board artisans were drawn to the haunting nature of bottleneck; think of Duane Allman and Jimi Hendrix using everything from shot glasses to beer cans in an effort to recreate the sound of their bluesy forefathers" http://www.popmatters.com/pm/review/various-roughguidebottleneckblues maar er zijn indd noch video's nog plaatjes te vinden van hendrix die slide gitaar speelt. GV+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...hhhmmmm.....intressant...

Het beste antwoord

http://wiki.answers.com/Q/Who_taught_Jimi_Hendrix_slide_guitar

But not so sure about slide guitar and I'm pretty sure the only time he was recorded playing slide was in All Along the Watchtower.

All Along the Watchtower zou je dus moeten beluisteren om Jimi slide gitaar te horen spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt.Niet als Rory Gallagher maar wel degelijk slide.

Andere antwoorden (1)

Nee dat kon hij niet .Wie weet deed hij dat wel als hij thuis was...:)