Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Piano spelen hoe te leren?

Wij hebben thuis een piano staan en nu lijkt het me wel leuk om wat te leren! Kan geen noten lezen hoe begin ik hier het beste mee? Ik wil geen les van iemand ofzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op youtube kan je veel hulp krijgen maar als je wilt het wel leren maar ik zou toch maar eerst even noten leren lezen, belangrijkste wat een pianist moet kunnen. Daarnaast kun je proberen om "Play by ear" te doen. Hierbij luister je naar een liedje en ga je elke toets(en) langs tot je de juiste hoogte hebt gevonden en dat doe je dan tot je het liedje af hebt. Maar ik zou toch écht op pianoles gaan als je wilt leren, maar ik raad je aan bij iemand thuis want ik ben op pianoles geweest op scholen, half uurtje les en in dat half uurtje leer je haast niets! Het is goedkoper om bij iemand thuis te gaan en dan ken je je leraar wat beter want die heeft ook minder klanten. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je een beetje engels kunt ga dan eens naar songsterr.com en zoek je favoriete bestaande nummer, daar kun je al wat gaan oefenen...
als je googled vind je deze link bijvoorbeeld... hier staat vast wel wat tussen voor je

http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&q=pianoles+online&aq=2&aqi=g5&aql=&oq=&pbx=1&fp=b9d808cc2b330b30
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan op YouTube soort van beginners lessen volgen, die zijn wel Oke, maar als je gewoon normale liedjes van de radio wilt spelen, moet je ook op YouTube zoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestel een cursus pianospelen voor beginners. Bedenk wel dat als je wel van iemand les neemt of naar de muziekschool gaat je veel sneller piano speelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tutorial piano op YouTube intikken. Succes :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jerry Lee Lewis leerde zichzelf piano spelen..! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef met dit antwoord aan dat het dus mogelijk is om het jezelf aan te leren... En er wereldberoemd mee te worden ook nog! :)
Ik heb 10 KEYBOARD lessen gehad, voor de basis, noten lezen etc. ik koos keyboard,omdat dit vrij makkelijk is vergeleken met piano, daarna gewoon wat liedjes in synthesia openen, en je leert het vanzelf. nu speel ik beethoven tot yiruma tot justin bieber tot adele,
gewoon doorzettingsvermogen en het is makkelijker dan het alfabet opzeggen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding