Waarvan is deze melodie?

De melodie die door Theo Maassen gebruikt is in een van zijn shows. Hans Teeuwen gebruikte deze melodie ook eens.

Sorry het geluid bij het filmpje niet synchroon is, maar het gaat niet om het beeld, maar om het geluid ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De muziek is van Fons Merkies. Die heeft wel meer stukken gecomponeerd. Zie ook de pagina van wikipedia.

Ik vind het ook veel weghebben van een carnavalshit die Herman Brood heeft uitgebracht. "Maak van uw scheet een donderslag." Lijkt er op, maar is toch weer even anders. Genre heet gewoon carnaval.

Toegevoegd na 5 minuten:
Carnavalsvereniging "De kapotte kontjes" heeft er ook aan meegewerkt. Dat is dan een clubje die muziek maken en dat zijn meestal blaasinstrumenten.
Prins Carnaval en zijn gevolg heeft vaak ook zo'n muziekgezelschap. Die horen dan bij zijn begeleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er valt niet zo gek veel melodie in te ontdekken, maar dat is denk ik ook de bedoeling van Theo Maassen, omdat hij een wat klunzige jongen speelt. Hij zingt dus met opzet zo beroerd.

Dit is hoogstwaarschijnlijk helemaal geen bestaande melodie. Maassen heeft gewoon goed geluisterd naar een stuk of 20 carnavals-krakers, of put uit zijn kennis die hij al heeft, omdat hij veel van dit soort liedjes heeft gehoord in het verleden.

Hij gebruikt hier de formule van de carnavals-hit, net zoals Brigitte Kaandorp heel knap de formule van de smartlap gebruikt. Je kunt spreken van een formule in muziek, als er bepaalde kenmerken inzitten die altijd terugkomen. Zo zijn er ook musici die goed kunnen improviseren barokstijl, en kunstenaars die schilderijen maken in de stijl van Mondriaan. Zij hebben dan, net zoals Theo Maassen, geprobeerd de formule te ontdekken, door veel te luisteren en te analyseren, zodat het er een beetje op lijkt.