Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaan "Kill 'Em All", "The Black Album", "Load", "ReLoad", en "Death Magnetic" van Metallica over?

Kill 'Em All - ?
Ride The Lightning - De dood
Master of Puppets - Macht
... And Justice For All - Gerechtigheid
The Black Album - ?
Load - ?
ReLoad - ?
Garage Inc. - Verzameling van covers van klassiekers en inspiratiebronnen van Metallica.
St. Anger - Woede
Death Magnetic - Het leven???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
772

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Metallica gaat vaak over oorlog.
En over het leven dat ze leiden.
Zie :
Metallica - the day That never comes
Gaat over dat er nooit wereldvrede komt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ze gebruiken metaforen dus helemaal duidelijkheid verkrijgen blijft lastig. Bijv. een album als ..and Justice, zou je ook als een soort muziekale rouw kunnen zien, met de wetenschap van het ongeluk met de tourbus in '86, en de rechtzaak die volgde waarbij de schuldige werd vrijgesproken e.d. Je kan bijv. het nummer One ook interpreteren als een beschrijving van de momenten die direct volgden op dat ongeluk (ontreddering, wakker worden terwijl je door een tourbus vliegt om vervolgens 'sochtends om half zeven in de berm staan terwijl diezelfde tourbus op zijn kant ligt met een van je beste maten eronder, waarvan alleen zijn benen onder de bus vandaan zichbaar zijn, zo dood als een pier.

Over Load heb ik vernomen dat er thema's als verslaving aan de orde waren. Jack's achternaam was waarsch. ''Daniels'' in The House Jack Build. En in until it sleeps zou het wel eens over een blikje bier kunnen gaan wanneer JH zingt; ..so tear me open but beware, this thing inside ..je begrijpt; zeker weten is moeilijk als je het niet direct uit de mond van de betrokkenen hoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
One is gebaseerd op het boek "Johnny got his gun" van Dalton Trumbo en gaat idd over een soldaat die (de controle over) zijn ledematen verloren heeft in de/een oorlog.. De clip van 'One' brengt dit ook erg deprimerend in beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Until it sleeps gaat volgens mij eerder over kanker.
Ha, die Larssiey0;

Ik weet wel dat The Unforgiven gaat over de moeizame relatie van James Hetfield met zijn ouders. Zij zijn 'the unforgiven' waar de tekst over gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding