Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarop moet ik letten bij de aanschaf van een antieke grammofoon?

Zo één met een slinger en een koperen hoorn.

Toegevoegd na 4 uur:
Graag serieuze reakties. Ik heb er echt geen verstand van en zo'n ding kost 100-200 euro. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
811
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat er een optische uitgang of minstens een USB-aansluiting op zit. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, leuk :'(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het belangrijkste punt is m.i.of de veer waarmee je je het draaiwerk op windt nog in goede staat is,d.w.z dat ie voldoende kracht heeft een plaat helemaal af te spelken. daarnaast, controleer of je er bruikbare naalden bij krijgt, dus geen naalden die helemaal stomp van het vaak afspelen zijn.
Hierbij ga ik er vanuit, dat je het ding ook gaat gebruiken. Als ie alleen maar voor de sier is, zijn de door mij genoemde punten niet belangrijk en hoef je alleen maar te kijken of de grammofoon er goed uit ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, een serieus antwoord! Bedankt hiervoor.
Ik ben inderdaad van van om hen ook te gebruiken, heb zo'n 100 platen waarvan enkele bijzondere opnamen.
Hoe kan ik nagaan of de veer nog in goede staat is? Moet ie dan een minimaal aantal slagen rond of zo iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er op letten, ook op de naalden!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding