Ontroert popmuziek jou?

Ik reed gisteren door het zonnige Franse land en zong zachtjes in mijzelf Major Tom. Mijn partner vroeg waarom ik dat neuriede. Ik zei dat die muziek mij na 30 jaar nog ontroerde. Misschien heb ik toentertijd die emoties er wel zelf ingelegd. Luister eens naar en vertel mij of je iets van die emotie kan voelen. Het gaat over een ruimtevaarder die de stekker er moet uittrekken en zichzelf de ruimte moet inschieten om te sterven.

Luister hier:
http://www.youtube.com/watch?v=D67kmFzSh_o

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Ja zeker...

Emoties worden met de melodie in de hersenen opgeslagen...

daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, als het erg mooi zuiver is gezongen bijvoorbeeld... Of nummer die me aan uitvaarten doen herinneren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het voor iedereen verschillend is maar muziek kan heel veel emotie los maken . Bij de 1 gaat het om de tekst bij de andere weer om de melodie of bij andere weer het gevoel herrinering aan het nummer. maar muziek kan zeer zeker emoties los maken