Waarom kiezen DJ'S nu nog ervoor om met cd's te gaan mixen (armin van buuren etc) ? ? ?

Ik zou denken dat het veel makkelijker is om al je nummers op een laptop te hebben staan en digitaal te gaan mixen dan al je nummers op cd te branden? Waarom zijn er toch veel prof dj's die het nu nog met cd's doen ?

Toegevoegd na 56 minuten:
Ben zelf een dj van 13 maar snap der niks van ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Vermoedelijk speelt de kwaliteit een rol. Digitale muziek dat je bijvoorbeeld ript van een cd of download vanop het internet zijn minder van kwaliteit dan de originele versie op de cd.

Het is algemeen geweten dat MP3 de geluidskwaliteit doet verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dj is een afkorting van disk jockey, vroeger werd door de dj de platen ( dat zijn ronde zwarte schijven waar een lange gedraaide groef in zat en LP of singel genoemd) van de ene liedje naar de andere gemixt, ze zaten met een koptelefoon op te zoeken op de plaat zodat de ene plaat netjes over ging in de andere, als het mooi klonk noemde ze het mixen. Wat de moderne DJ's doen is niet anders maar via de computer terwijl het vroeger echt op geluid ging en het opgenomen werd met een bandje (plastic doosje waar een magnetisch bandje in lipe die het geluid opnam, door 2 wielentjes draaide het bandje, werd ook bij de eerste computers gebruik voor data opslag) maar ik twijfel of ze het echt doen of voor de show want een Dj kan volgens mij nooit 100% dezelfde manier mixen en draaien ze het liedje gewoon van de cd of computer.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vroegere DJ's waren echt voor in de disco's en praatte de ook aan elkaar

Toegevoegd na 4 minuten:
kijk op 1.34 op de youtube filmpje, dan zie je wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziek mixen doet een DJ niet van tevoren.
Hij neemt een paar koffers muziek mee die hij geschikt acht voor de gelegenheid, maar past zijn mix aan op de reacties van het publiek.
Als de boel van tevoren op CD staat heb je geen DJ meer nodig...
Verder denk ik dat er geen handige mixers zijn die het goed (naadloos) aan elkaar mixen van MP3 tjes mogelijk maakt, zoals die er wel zijn voor CD, maar dat zou je aan een DJ moeten vragen. (Of zoek zelf eens op bijvoorbeeld BAX shop?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn wel degelijk goede mixers voor mp3. ook de grote namen hebben er al complete controllers voor gemaakt met bijpassende software. kijk bijvoorbeeld naar traktor, pioneer en denon. Maar zoals je al zei, met cd's is het veel leuker. ik zweer het er zelf ook bij