Ik speel op dit moment waldhoorn en ik zit er over te denken om ook bugel te gaan spelen. Is dit haalbaar of verschillen de embouchures teveel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Als ik kijk naar de koperblazers in het orkest waarin ik speel, dan stapt men meestal over naar een groter instrument. Van trompet naar hoorn of trombone, van bariton naar Bes-bas. Verstand heb ik er niet van, maar ik vermoed dat het moeilijker zal zijn om van een groter naar een kleiner instrument te gaan. Een bugel blaast wel minder zwaar dan een trompet. Maar als je een bedreven koperblazer bent, dan kan je in principe alle instrumenten bespelen:
Amadea