Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Als een trucje werkt, neemt de mens het maar al te graag over van een ander mens. Naäpen is de reden dat wij mensen evolutionair relatief succesvol zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het ook niet. Het is natuurlijk de creatieve vrijheid om een bestaand lied op jouw manier te maken, maar vaak in dit genre is dat heel simpel (en zoals heel veel liedjes uit dat genre) gedaan. Het is meer muziek waar je naar luistert, in plaats van het moet horen om te begrijpen. De meerderheid van de mens vindt dat prettiger, die willen niet zoveel diepte etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je het verkeerd opgevat :P Ik ben al lang met muziek bezig en voor projecten moest ik ook muziek analyseren van elk genre. Ook dit genre. Daaruit blijkt dat heel veel liedjes uit dit genre zijn opgebouwd op dezelfde manier, waardoor veel muziek 'simpel' klinkt. Het gebruik van een drop, triolen, een hi-hat die steeds dubbel zo snel gaat, het gebruik van een fade in van de bas in het lied, etc. Het komt heel veel voor in dit soort muziek, waardoor originaliteit niet echt heel erg groot is in dit genre. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik heb het nu over het algemeen. Vergelijk het een beetje met popmuziek: intro, couplet, refrein, couplet, bridge, couplet, outro. Bijna
elk poplied zit zo in elkaar. Daardoor is het heel simpel om een zelfde opbouw te gebruiken, de zelfde muzikale snufjes toe te passen en van het succes profiteren. (ik schrijf natuurlijk wel alles heel zwart wit op, er zijn duizenden uitzonderingen, maar ik heb het nu echt over de meest standaard liedjes in dat genre).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel mij ook niet aangevallen hoor :P Je hebt natuurlijk nog steeds heel veel kennis nodig van alles: van muziek zelf, hoe je emoties/gevoel inbrengt in jouw stuk, hoe het programma uiteindelijk werkt waarmee je je lied of remix maakt. Muziek produceren is een vak apart, dat weet ik heel goed :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal nummers van dit soort vind ik wel lekker klinken, maar tegenwoordig lijkt het inderdaad wel alsof artiesten inspiratie te weinig hebben.. En als ik het goed heb is dit zelfs ook een remix van een remix...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding