Wat was het populairste muzieknummer in Nederland omstreeks juli 1953?

Zover ik kan zien bestond er toen nog geen top 40 / 50.
Ik vind wel een UK chart uit die tijd. Daar stond het nummer I Believe van Frankie Laine wekenlang op nr. 1. Maar was dat ook in Nederland het populairste nummer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
5.9K

Antwoorden (3)

Als ik zo op het internet rondsnuffel kom ik eigenlijk alleen nederlandse zangers/zangeressen tegen die ook bijna allemaal nederlands zongen.
De top 40 begint pas in 1965 maar op onderstaande link zijn wel nederlandse liedjes te vinden van de jaren 50 (met bijbehorend jaartal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze lijst komt dat nummer wel voor: http://www.ronneke.nl/hitlijsten/1953.htm
En als je verder naar de titels kijkt lijkt mij dit een toepasselijk liedje:
Eddie Fisher - Oh my papa
Amadea
13 jaar geleden
Frank Sinatra - Young At Heart
Jim Reeves - Bimbo en Mexican Joe
Les Paul & Mary Ford - Vaya Con Dios
Norman Petty Trio - Little Black Samba
Patti Page - (How Much Is) That Doggie In The Window?
waren de populairste nummers in 1953