Waaraan kun je popmuziek herkennen?

Het gaat om het liedje You raise me up van Westlife. De vraag is: wat zijn de kenmerken van de stijl of het genre?

Toegevoegd na 7 uur:
Uit alle muziek hoe herken je popmuziek?

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb het inderdaad over de hedendaagse popmuziek. De vraag is hoe je uit alle muziek popmuziek kunt herkennen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pop. Je herkend pop muziek aan de melodie: er komen meestal 2 en soms ook 3 accoorden in voor. Meestal hoor je het vaakst het d en g accoord langs komen. Met een mooie beat op de achtergrond. Toegevoegd na 6 minuten: Pop liedjes zingen lijkt meestal simpel, dat is een hele belangrijke kenmerk. Maar als je het moet zingen denk je wat anders. In pop muziek komt meestal viool in voor, de enige pop nummer met weinig tonen is konijntje doe maar wiebelen van aka the junkies. In pop muziek nummers word altijd gezongen. Maar pop is een hele gecombineerd gengre. Het is de brug of het kruis punt van dance, soul, bleuse, his hop muziek. Vandaar dat pop muziek ook zoveel succes heeft. Toegevoegd na 8 minuten: Kort om in pop muziek word gezongen, er zit een lekkere beat achter, maar het kan ook schommelen tussen bleuse en dance (denk maar aan one, Swedish house mafia). Toegevoegd na 14 minuten: Pop heeft meerdere stylen en vertakkingen. Black eye peace is een goed voorbeeld er van. Ze maken muziek dat op het randje van pop muziek staat. Ze hebben hiphop, dance, bleuse. Pop style, het begrip pop is dus een zeer breed en uitgebreid begrip. Maar wel erg leuk. Toegevoegd na 28 minuten: Ik zei perongeluk dat er in pop altijd word gezongen, dat is meestal wel het geval maar niet altijd. Maar een ding pop is geen house muziek, sorry, achter house muziek staat een steevigere beat en ja meestal wordt daar niet in gezongen

Popmuziek kun je vaak herkennen aan de simpele songteksten, herhalende melodieen en het gebrek aan diepgang. Tegenwoordige popmuziek is meer gemaakt voor easy listening en bevat vaak weinig tot geen creativiteit. Popmuziek is vaak gemaakt om veel geld te verdienen, waarbij de creatieve, kunstzinnige factor vaak ondergesneeuwd is. Nou mogen we dit vrij subjectief vinden, maar, een enkele uitzondering daargelaten, geef me eens ongelijk.

Popmuziek is een afkorting van populaire muziek. Commerciële muziek met een genre wat dat moment hip/in is, dát is popmuziek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100