Waarom zendt Nederland de laatste jaren BN'ers naar het songfestival?

Ik bedoel: Trebble, Hind, Toppers en Edsilia... Die waren niet nieuw voor ons en dus dachten we 'ze zullen wel goed genoeg zijn, want op 1 of andere manier zijn ze hier bekend geworden'. We mogen hooguit nog kiezen wat voor nummer ze gaan zingen.
Waarom sturen we de laatste jaren niet onbekende Nederlanders die ook kunnen zingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Ten eerste is het kunnen zingen absoluut geen criterium om door te komen lijkt me. Een beetje een appetijtelijk uiterlijk, graag aangevuld met een zo gek mogelijke entourage is beter (en het helpt uiteraard ook als je uit de Balkan komt).

Enne.. ook in het verleden hebben we regelmatig bekende nederlanders uitgezonden.
Hieronder het lijstje vanaf 1976, waar in mijn ogen toch een groter deel Bekenden in staat dan onbekenden (maar zoals hierboven al opgemerkt, wie 1x op tv is geweest is onderhand al BN' er):
1976 Sandra Reemer
1977 Heddy Lester
1978 Harmony
1979 Xandra
1980 Maggie
1981 Linda Williams
1982 Bill van Dijk
1983 Bernadette
1984 Maribelle
1985 Niemand ivm dodenherdenking
1986 Frizzle Sizzle
1987 Marcha
1988 Gerard Joling
1989 Justine Pelmelay
1990 Maywood
1991 Niemand ivm dodenherdenking
1992 Humphrey Campbell
1993 Ruth Jacott
1994 Willeke Alberti
1995 NL deed niet mee vanwege slechte ranking 1994
1996 Maxine & Franklin Brown
1997 Mrs. Einstein
1998 Edsilia Rombley
1999 Marlayne
2000 Linda Wagenmakers
2001 Michelle
2002 NL deed niet mee vanwege slechte ranking 2001
2003 Esther Hart
2004 Re-union
2005 Glennis Grace
2006 Treble
2007 Edsilia Rombley
2008 Hind
2009 De Toppers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helemaal mee eens. Waarom niet een X-factor met als beloning voor de winnaar uitzending naar het Songfestival.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Trebble, Hind en Edsilia waren voor mij onbekenden.
Waarom niet Rob de Nijs of Liesbeth List "uitzenden".
Ja echte kwaliteit doet niet mee natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Miranda, hald nederland is tegenwoordig een BNér, ik ken ze alleen meestal niet. Als ik de weekend, story of de prive bij de kapper lees ken ik bijna niemand. En namen zeggen me al helemaal niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die namen die jij noemt, zijn nu ook weer niet echt BN'ers. Dat zijn ze misschien geworden nadat ze geblunderd hebben op het songfestival.
Het songfestival draait alleen nog om veel tieten en kont. Voldoe je daar niet aan, blijf dan lekker thuis.