Is rap een subcultuur?

Ik moet een werkstuk maken, mag zelf een (sub)cultuur kiezen, alleen kan ik nergens 'rapsubcultuur' vinden terwijl dit wel als één van de voorbeelden in de opdracht staat..

Wel vond ik Urban, rap ven hip hop vallen daaronder volgens mij, maar op wiki zie ik dat rap onder hiphop valt..
Ehm, wat is het nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

het ligt eraan wat de opdracht is. als het om subculturen in de muziek gaat dan is rap een onderdeel van hiphop.

als het om subculturen in de maatschappij dan zijn zoals eerder genoemd rapper, kakker, goths, alto's en punks subculturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rap op zich is geen subcultuur maar maakt deel uit van de hiphop subcultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rappers gothics skaters punkers kakkers. Dat zijn voorbeelden van subculturen.